M & M???mungkin ke?

Khamis, 18 November 2010

salam..
akhirnya habis juga menonton Merlin season 1,2 dan 3. Merlin season 1 banyak memfokuskan tentang hubungan persahabatan antara Arthur dan Merlin, bagaimana mereka membina kepercayaan dan sanggup berkorban demi satu sama lain. Masuk season 2, cerita ini mula berkembang kearah hubungan Arthur dan Gwen. Hubungan antara seorang servant dan putera raja yang tidak direstui ini menjadi rahsia antara mereka. Antara event yang juga penting ialah perkembangan Morgana.
Dalam season 2, Morgana mula risau akan kuasa magisnya yang tidak terkawal. Dia sering berasa takut jikalau rahsianya diketahui oleh raja. Namun, dia memberitahu kepada yang dipercayainya, Gaius dan Merlin. Merlin mahu membantunya kerana merasa kasihan terhadap Morgana yang sudah tidak keruan walaupun ditegah The Great Dragon. Akhirnya Morgana semakin lega setelah mendapat konsult dari puak Druid. Namun begitu semuanya berubah setelah Morgana dipergunakan Morgause, kakaknya sendiri dalam usaha menakluk Camelot. Akhirnya Merlin tiada pilihan lain selain membunuh Morgana.


Akhirnya Morgana menjadi watak jahat. Dalam hal ini Morgana merupakan mangsa keadaan. Dia tidak mahu kuasa magis dan berharap magis dapat dijadikan source of goodness. Merlin yang dipercayainya mengkianatinya. Morgana berpendapat Merlin tidak faham situasi yang dilaminya kerana dia tidak tahu bahawa Merlin juga mempunyai kuasa magis. Mungkinkah dia akan memaafkan Merlin atas perbuatannya itu jika dia mendapat tahu hal yang sebenar?? Lets all hope so. Merlin juga patut diberi pujian kerana berjaya menyimpan rahsianya sampai sekarang. Morgana dan Morgause tidak syak yang Merlin mempunyai kuasa magis walaupun dia selalu 'bernasid baik'. Tolonglah pakcik Producer, walaupun dalan kisah sebenar Morgana merupakan musuh paling utama Merlin sampai mati.They made a good couple..hehe
      

0 ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails